f & f

Tjabba! Nu är jag hos farmor och farfar (F & F) Jag och mina syskon har varit här sen igår. Pappa och mamma ska ha ett par vänner i båten som ska sova över också så då får inte vi barn plats. Men här är det mysigt med :) Igår så åkte vi (vi= familjen med mamma och pappa) till vasahamnen där farfar kom och hämtade oss. Sen så åkte vi hem till F & F. Farfar hämtade oss på förmiddagen så vid eftermiddagen åkte vi och badade vid nån strand här i Jakobsberg :) Efter det åkte vi och hälsade på Bizy!!! Han fick ju flytta till F & F när vi flyttade till lägenheten för vi trodde det var bäst att han inte skulle behöva bo i en lägenhet när han är utekatt. Men sen så ryme han och då så hittade en tant katten och nu bor han hos henne. Hon och en annan farbror har ett katthem typ i sina hus som ligger mittemot. Eftersom det bor sex katter hos gubben och nio katter hos tanten så var det ganska mycket katthår där. Men när jag fick se Bizy började jag nästan gråta! Han såg precis likadan utt med sitt tåriga öga (han har ingen tårkanal, så det rinner ur hans öga hela tiden) och sin svarta mjuka päls!! Min katt!!!! MIN KATT!!!! Jag har liksom saknat honom så mycket. Och han kände igen mig! :D Även om det var typ et halvår sen vi lämnade iväg honom, kanske mer än så.. Iaf så var han jääätte söt och gosig!! Och han var liksom inte sådär skygg som man kanske trott att han skulle vara, utan verkligen Bizy. :)
 Sen på kvällen grillade vi och farmor och jag tog en promenad senare efter maten. Vi pratade om lite varför det var syndigt att spela kort, som jag inte tycker men farmor vill inte spela kort för hon tycker det känns fel. Det var faktiskt väldigt intressant.

Idag då. Vi åkte till en badstrand som pappa har badat mycket vid när han var liten. Den låg bredvid deras gamlasommarstuga som också sen åkte och kollade på. Den var liten men mysig! Röd och svensk :)

Nu har vi precis ätit korv och snart ska väl jag och farmor ta en kvällspromenad.

Kramar och pussar från eran egna Olivia!




 Det får bli sista bilden :) Vist är han söt!? <333

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0